blog how to, blog trick, blog tips, tutorial blog, blog hack

Masukkan email anda:

Disediakan oleh: FeedBurner

PULAKDAH FRIENDS

AMBON BERDARAH : Gambar Jenazah Tunjukkan ADA PENGANIAYAAN

Tuesday, September 13, 2011
JAKARTA – Walaupun berulangkali pihak polis menegaskan bahawa kematian pemandu teksi Muslim ini adalah kerana kecederaan dari kemalangan, namun masyarakat Islam meragui kenyataan pihak polis tersebut.

Berikut adalah fakta-fakta yang dikeluarkan oleh Forum Umat Islam (FUI) bahawa pemandu teksi Muslim itu telah dibunuh di daerah non Muslim.

FUI secara terang-terangan meragui keterangan pihak polis yang menyatakan bahawa punca kematian Darmin Saiman kerana kemalangan jalan raya. Sekjen FUI, Muhammad Al-Khaththath memaklumkan bahawa keraguan tersebut juga dirasai oleh keluarga allahyarham Darmin Saiman di Ambon.

Kes seperti ini menurut Al-Khaththath, bukanlah perkara baru. Ini kerana kejadian yang serupa sebelum ini sudah pernah terjadi sebanyak tiga kali sehingga hal ini menimbulkan kemarahan umat Islam.

“Kita meragui keterangan pihak polis bahawa ia kerana kecederaan tunggal. Kerana menurut keterangan yang kita perolehi, bahawa pihak keluarga di sana meragui ianya kecederaan tunggal dan ada unsur penganiayaan. Bahkan kita mendengar kes yang serupa ini sudah terjadi sebanyak tiga kali sehingga menimbulkan kemarahan Umat Islam,” jelas Al-Khaththath malam Isnin (12/9/2011) selepas merasmikan Crisis Center Forum Umat Islam (FUI).

Sementara itu dikatakan Bernard Abdul Jabbar dari Forum Umat Islam (FUI), jumlah korban yang terbunuh dalam pertempuran di Ambon sebanyak 8 orang. Sesungguhnya, fakta sebenar-benarnya bahawa pemandu teksi itu dibunuh, bukan kerana kemalangan, seperti dikatakan pihak polis.

“Saya ada gambarnya, banyak kesan tikaman, sangat jelas sekali, ada unsur penganiyaan dan motif dibunuh,” kata Bernard yang juga aktivis Hizbut Dakwah Islam (HDI).

Pernyataan Al-Khaththath tersebut senada dengan Ketua Presidium MER-C Joserizal Jurnalis SpOT, yang mengungkapkan banyak fakta dan kekeliruan dalam keterangan yang disampaikan polis.

Kekeliruan itu antara lainnya ialah jika dilihat dari keadaan kepala arwah Darmin Saiman yang pecah, sementara topi keledarnya masih utuh. Selain itu, Joserizal juga berkata terdapat luka tusukan di punggung yang memperkuatkan dakwaan bahawa pemandu teksi Muslim ini bukan meninggal kerana kecederaan, tetapi dibunuh dengan sengaja.

“Khabar dari pihak keluarga korban, topi keledar milik pemandu teksi yang terbunuh ini dalam keadaan utuh, tetapi kepalanya pecah kerena adanya kesan pukulan. Begitu juga ada luka tikaman di punggungnya,” jelasnya.

Joserizal mendesak pihak polis agar melakukan bedah siasat ulangan dan menjelaskan kepada masyarakat dan media dengan sejujur-jujurnya, tentang apa yang sebenarnya terjadi.
Read Full 1 comments

Al-Qaeda Tayang VIDEO Memperingati Peristiwa 9/11

Al Qaeda telah mengeluarkan sebuah video sempena peringatan peristiwa 9/11 yang mengandungi ucapan dari amir Al Qaeda, Syeikh Usamah bin Ladin rahimahullah, menurut laporan AFP yang dipetik dari SITE pada Selasa (13/9/2011).

Dalam video sepanjang 62 minit bertajuk “The Dawn of Imminent Victory” turut menayangkan pidato dari amir Al Qaeda yang baru, Syeikh Ayman az Zawahiri yang memuji revolusi di Arab.

SITE mendakwa bahawa rakaman ucapan Syeikh Usamah itu adalah bahan sama yang ditemui dalam serangan salib AS di kota Abbottabad pada bulan Mei lalu yang ditayangkan Washington tanpa suara.

Syeikh Usamah mengingatkan bahawa Amerika akan menjadi budak suruhan oleh pengawal perusahaan besar dan para pemegang wang Yahudi.

Ia mencadangkan supaya rakyat Amerika yang membaca buku “Obama’s War” tulisan Bob Woodward yang mengulas slogan kempen Obama “Ya, kita boleh” adalah tidak benar.

Saat ini setelah kehilangan Syeikh Usamah, Syeikh Ayman menjadi orang nombor satu buruan AS. Dalam pesanan video kali ini, salah satu pesannya ia memberikan pujian di atas revolusi Arab pada tahun ini.

“Zawahiri menyatakan bahwa bertentangan dengan apa yang dilaporkan oleh media, Al Qaeda mendukung revolusi dan berharap dengan itu akan membentuk pemerintahan yang berlandaskan syariah,” lapor SITE.

Revolusi populer, katanya, adalah isyarat kekalahan bagi Amerika Syarikat, seperti juga serangan 9/11 dan kerugian mereka di Afghanistan dan Irak juga merupakan kekalahan.

Syeikh Ayman menyatakan pujiannya kepada pendahulunya, Syeikh Usamah sebagai pejuang yang telah mengorbankan segalanya demi kemenangan Islam.

“Amerika sedang menyangkal fakta bahawa mereka tidak menghadapi seorang atau sekelompok tetapi seluruh ummat Islam. Setelah kematian Syeikh Usamah, revolusi telah ditunjukkan,” ujarnya.

“Keangkuhan Amerika akan terus mendorong mereka untuk menyangkal fakta bahawa mereka sedang menghadapi ummat yang terus meningkat dan bahawa hal itu mungkin akan menjadi penyebab kekalahan dan kejatuhan AS, dengan izin Allah.”

Video ini telah disiarkan di forum-forum Jihad sejak 12/9/2011.
Read Full 0 comments

Anak Saudara TUNKU MARAH Mat Sabu

ALOR SETAR, 13 Sept -- SEJARAH... Anak saudara Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj, Datuk Tengku Zainol Rashid Tengku Yahya menunjukkan rekod catatan sejarah mengenai kemerdekaan negara ketika mengadakan sidang media, hari ini.


SEJARAH... Anak saudara kepada Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj, Datuk Tengku Zainol Rashid Tengku Yahya (tengah) meneliti catatan sejarah mengenai kemerdekaan negara ketika mengadakan sidang media, hari ini.


FAKTA SEJARAH -- Anak saudara Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj, Datuk Tengku Zainol Rashid Tengku Yahya (duduk, kiri) menatap catatan sejarah mengenai kemerdekaan negara ketika mengadakan sidang media, hari ini. Hadir sama isteri beliau Datin Syarifah Ehbal Syed Mohd Bakhir (duduk, tengah) dan Pengerusi Persatuan Bekas Pasukan Keselamatan Malaysia (Kedah), Abdul Aziz Wahab (kanan).

ALOR SETAR: Anggota keluarga perdana menteri pertama, Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj, hari ini menggesa Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu, memohon maaf secara terbuka kepada mereka berhubung kenyataannya mengenai Bapa Kemerdekaan itu.

Anak saudara Tunku, Datuk Tengku Zainol Rashid Tengku Yahya, berkata tindakan pemimpin PAS itu mempertikaikan perjuangan Tunku Abdul Rahman dalam sejarah kemerdekaan negara mengguris hati seluruh anggota keluarga Almarhum.
"Mat Sabu (Mohamad) tidak perlu mempertikaikan hasil usaha Tunku Abdul Rahman kerana dia sepatutnya bersyukur dapat tinggal di negara yang aman ini dan jangan cuba ubah fakta dan putar belitkan sejarah negara ini," katanya pada sidang media, di sini hari ini.
Mohamad yang lebih dikenali Mat Sabu mencetuskan kontroversi apabila dalam satu ceramah di Tasek Gelugor, Pulau Pinang pada 21 Ogos lalu menafikan peranan Tunku dalam membebaskan negara daripada penjajahan British.

Berdasarkan rakaman video ceramah itu yang petikannya disebarkan menerusi internet, antara lain Mat Sabu berkata: "...sejarah kemerdekaan kita tak kena tuan-tuan sekalian, sebab itu kita tengok pegawai British jadi pejuang kemerdekaan, lawan British jadi jahat. Siapa pegawai British? Datuk Onn, Tunku Abdul Rahman...itu pegawai British...hak lawan British hak tu pula jadi pengganas."

Mengulas lanjut, Tengku Zainol Rashid berkata dalam usaha memerdekakan negara, Almarhum Tunku serta beberapa pemimpin lagi mengambil risiko berbincang dengan komunis di Baling, Kedah serta ke London untuk menuntut kemerdekaan negara.

"Kepetahan dan kebijaksanaan Tunku Abdul Rahman dalam berkata-kata berjaya meyakinkan pihak British untuk menyerahkan negara ini kepada kita serta memberi kemerdekaan sepenuhnya kepada Tanah Melayu dan nikmat kemerdekaan itu kita kecapi sehingga hari ini.
Beliau juga membidas Mohamad yang sanggup melakukan apa saja demi kepentingan politik.

"Anggota politik di negara ini tidak perlu memainkan isu seperti ini untuk kepentingan sesebuah parti politik semata-mata sehingga menyebabkan berlaku kekeliruan terhadap rakyat. Saya berharap isu ini tidak akan timbul lagi pada masa akan datang," katanya.

Beliau juga mahu kerajaan mengambil tindakan kepada pihak yang tidak bertanggungjawab itu bagi dijadikan pengajaran kepada orang lain dan mengelak perkara sama berulang. - BERNAMA



Laaa..kenapa marah Mat Sabu je?. Kan ke ada profesor tu kata Malaysia ni tidak pernah dijajah. Maknanya takde la Merdeka. Tunku bukanlah Bapa Kemerdekaan. Yang itu tak nak marah ke? : Author Faethal
Read Full 0 comments

Rahsia BN Cipta KESAKITAN LEBIH BESAR Untuk Alih Perhatian ANDA

Datuk Dr Wan Ismail, bapa kepad Dr Wan Azizah, yang pernah berkerja untuk mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad di dalam menguruskan peperangan-psy beliau (ketika saya mengenali beliau dan apabila saya menerima 'latihan' daripadanya) pernah memberitahu saya tentang ini:

Dr Mahathir adalah seorang doktor dan doktor tahu bahawa apabila pesakit berasa sakit pada satu bahagian badan dan anda tidak boleh untuk menyembuhkannya, anda hanya perlu membuat sakit yang lebih besar pada bahagian badan yang lain. Kemudian pesakit itu akan memberi tumpuan kepada kesakitan yang lebih besar itu dan akan melupakan kepada sakitnya yang asal.

Kami berdua ketawa dan saya menjawab: ini bermakna jika anda berjumpa doktor kerana sakit perut, dia hanya akan mengambil tukul dan mengetuk kepala anda, dan kesakitan yang lebih besar di kepala anda ini akan membuat anda lupa kepada sakit perut anda .

Sudah tentu, dalam dunia perubatan ini tidak boleh dilakukan. Tetapi dalam perang-psy ia boleh.

Sebagai contoh, jika negara ini sedang menuju ke dalam longkang dan orang mula merasakan kesakitan akibat kos sara hidup yang tinggi, apa yang perlu dilakukan adalah membangkitkan isu-isu seperti: orang-orang Kristian yang cuba untuk memurtadkan umat Islam kepada agama Kristian, orang-orang Cina akan cuba mengambil seluruh negara dan mengurangkan Melayu menjadi warganegara kelas kedua, Malaysia tidak pernah dijajah oleh Britain, PAS menyokong Komunisme, Anwar Ibrahim dengan 'anunya' di dalam seluar, dan lain-lain.

Kemudian orang ramai akan melupakan penderitaan ekonomi mereka dan akan mula membahaskan semua 'isu-isu panas' ini, yang tidak akan menambahkan lebih banyak wang ke dalam saku mereka. Hakikat untuk lebih mampu hidup di England daripada di Malaysia akan sama sekali dilupakan.

Ya, sementara kita berdebat isu-isu tidak produktif ini, banyak perkara boleh dilakukan secara diam-diam di belakang. Mereka secara senyap-senyap boleh menaikkan kos Jambatan Pulau Pinang dari bajet asal sebanyak RM1 bilion kepada RM4.8 bilion. Mereka secara senyap-senyap boleh menganugerahkan kontrak berbilion-bilion RM untuk jalan kereta api landasan berkembar ke Singapura untuk teman golf Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, Tan Kay Hock. Mereka secara senyap-senyap boleh, sekali lagi, meletakkan jari mereka di dalam pai Penerbangan Malaysia (MAS) dan menggigit untuk kali kedua.

Ya, malah ramai Blogger Umno marah tentang penipuan terkini yang melibatkan MAS. Mereka sudah menipu sekali, melibatkan duit pembayar cukai sebanyak RM9 bilion. Kini mereka melakukannya sekali lagi. Dan ketika mereka berbuat demikian, kita sibuk berdebat mengenai sama ada pihak British adalah penjajah atau hanya pelindung kita.



Sebelum itu, apabila berckap tentang MAS, adakah anda masih ingat lagi peguam Rosli Dahlan yang bertindak bagi pihak MAS untuk menyaman Tajuddin Ramli?. Beliau juga bertindak untuk Dato Johari Baharom, Timbalan Menteri Keselamatan Dalam Negeri, Dato 'Ramli Yusuff, Pengarah Siasatan Jenayah Perdagangan Jabatan (CCID) PDRM, dan beberapa pegawai CCID lain dalam kes sindiket pinjaman-along melibatkan Goh Cheng Poh @ Tengku Goh.

Di atas sebab-sebab tertentu yang aneh yang hanya dia saja yang tahu, AG Gani Patail enggan untuk membantu CCID menyediakan afidavit mereka. Oleh itu, tugas itu telah diberikan kepada Rosli yang bertindak bagi pihak CCID tersebut.

Ini telah menyebabkan AG marah. Tengku Goh adalah rakan kongsi perniagaan gelap KPN dalam sindiket pinjaman-along, pelacuran, judi dan dadah. Peguam Negara dan KPN telah ada perjanjian - anda jaga belakang saya dan saya jaga belakang anda. Dan Rosli telah mengganggunya apabila ia bertindak untuk CCID.

Itu sebabnya SPRM pergi ke pejabat Rosli, menyerang, mengheret beliau daripada pejabatnya dengan bergari, dan menahan beliau bermalam di SPRM di sel bawah tanah di Ibu Pejabat SPRM di Putrajaya.

Pada hari berikutnya, pada malam sebelum Hari Raya tahun 2007, mereka mengarak beliau dalam keadaan bergari di sepanjang koridor Mahkamah Jalan Duta.

Rosli telah menyaman Utusan Malaysia, SPRM, dan pegawai-pegawai penyangak yang memakan RM50 juta, menuduh mereka berkonspirasi untuk mengenakannya. Ini akan menjadikan hal ini lebih menarik apabila ia dibawa ke mahkamah.

Hanya di Malaysia saja penjahat akan terlepas manakala lawannya menerima hukuman. Dan walaupun mahkamah membebaskannya, pengalaman pahit tidak akan berakhir di situ sahaja. Iaitu, jika anda bukan sahabat kepada AG Gani Patail, sudah tentu.

Itulah apa yang berlaku pada 20 Disember 2010 apabila Rosli telah dibebaskan oleh mahkamah dan AG Gan Patail mengarahkan SPRM untuk dengan pantas membuat rayuan pada hari yang sama (lihat Notis Rayuan di bawah).

Selepas memfailkan Notis Rayuan itu, DPP di Pejabat Peguam Negara yang ditugaskan untuk mengendalikan rayuan itu tiba-tiba menyedari bahawa ia tidak ada asas untuk rayuan. Jadi mereka memutuskan 'menidurkannya' - dengan harapan bahawa, dalam masa terdekat AG Gani Patail akan melupakannya atau AG Gani akan bersara awal.

Bagaimanapun pendedahan baru-baru ini oleh Malaysia Today tentang eksploitasi rasuah AG Gani Patail dengan Dato 'Vincent Lye Ho Hup Berhad telah menyebabkan tindak balas hebat kepada Rosli. Kemarahan AG Gani Patail telah mencapai sehingga takat paranoia, dia mula melihat bayang-bayang di setiap sudut.

Seperti pepatah Melayu berkata, "anjing takut dengan Bayang Bayang sendiri", Gani mula mengesyaki semua orang yang dia telah tetapkan sebelum ini telah turut membantu dalam masalah yang dia sedang hadapi tentang dakwaan rasuah Ho Hup. Robert Phang telah dituduh menjadi 'rakan sepasukan' RPK kerana mengumumkan meminta Gani Patail untuk meletak jawatan.

Sumber dalaman Malaysia Today di Pejabat Peguam Negara dan mahkamah memberitahu bagaimana AG Gani meroyan apabila dia menyedari bahawa rayuan terhadap Rosli kini sudah melebihi masa. Tidak mahu kalah, AG Gani kini telah mengarahkan SPRM untuk mengembalikan semula kes terhadap Rosli dengan meminta mahkamah untuk memberikan lanjutan masa untuk menghidupkan semula rayuan SPRM (melihat Usul untuk memulihkan Rayuan di bawah).


Jika anda masih tidak dapat melihat "double standard" dalam sistem keadilan jenayah di Malaysia, maka cuba lihat ini - apabila Razak Baginda dibebaskan daripada membunuh wanita Mongolia Altantuya Shaariibuu, AG Gani Patail tidak melihat mendesak supaya segera membuat rayuan terhadap pembebasan itu. Sebaliknya, AG Gani Patail dengan bersusah-payah menjelaskan bahawa dia menghormati keputusan mahkamah untuk mencari fakta dan tidak akan merayu. Jadi, Razak mengambil penerbangan pertama ke London dan dia masih seorang yang bebas sehingga kini.

Tetapi tidak demikian untuk Rosli.

Dan apa dia jenayah Rosli?. Adakah dia melakukan pembunuhan, rogol, rompakan, dan penyelewengan berbilion ringgit wang syarikat - seperti apa yang Tajudin lakukan kepada MAS?. Adakah dia menerima rasuah dalam bentuk pengubahsuaian rumah dan lampu - seperti apa yang AG Gani diterima daripada Vincent Lye melalui Ho Hup?

Apa yang telah dilakukan oleh Rosli sehingga AG Gani begitu berazam untuk menghidupkan semula rayuan yang sudah tamat terhadapnya?

Sebenarnya, Rosli menjadi sasaran hanya kerana dia tahu terlalu banyak mengenai penggunaan Umno terhadap MAS. Jadi, pada bulan lepas, Menteri de facto Undang-Undang, Nazri Aziz, telah meminta MAS untuk memecat Rosli daripada peguam syarikat kerana Rosli enggan untuk menarik balik kes-kes terhadap Tajuddin. MAS kini telah melantik Dato 'Hafarizam Harun, peguam Umno, yang akan memudahkan Penyelesaian Global dengan Tajudin.

Anda lihat, Umno perlu untuk menamatkan kes ini sebelum PRU 13 diumumkan, yang mungkin tidak lama lagi. Dan satu cara untuk melakukannya adalah dengan memecat Rosli daripada bertindak mewakili MAS dan mana-mana GLC yang lain. SPRM telah melakukan kerja yang baik dalam membuatkannya kehilangan pelanggan.

Dan ia sebagai hukuman di atas kedegilan beliau kerana bertindak mewakili Dato 'Ramli, yang telah dihapuskan daripada PDRM, AG Gani hanya akan menyimpan Rosli supaya sibuk dengan kes jenayahnya sendiri dan terus merayu, kerana ia akan melibatkan kewangan Rosli. Sebuah perancangan permainan yang sangat mudah tetapi ia berkesan kerana kerajaan tidak membayar kos untuk pendakwaan jenayah, tidak kira sama ada ia diatur.

Jadi anda lihat, ketika kita juga berdebat sama ada orang-orang Kristian cuba untuk memurtadkan orang Islam kepada agama Kristian, sama ada orang Cina cuba mengambil alih negara dan mengurangkan Melayu menjadi warganegara kelas kedua, sama ada Malaysia pernah dijajah oleh British atau tidak, sama ada PAS menyokong Komunisme , sama ada Anwar Ibrahim tidak dapat menyelamatkan 'anunyal di dalam seluar, dan sebagainya, mereka yang berjalan di koridor kuasa secara senyap-senyap menyelamatkan penipuan mereka.

Seperti yang saya katakan, mereka mencipta kesakitan yang lebih besar untuk mengalihkan fikiran anda daripada kesakitan yang lain. Dan tugas Malaysia Today adalah untuk terus mengulangi dan terus mengingatkan anda - walaupun memenatkan untuk terus mengulangi perkara yang sama - supaya anda tidak akan jadi seperti yang Dr Mahathir pernah katakan : Melayu mudah lupa.




Read Full 0 comments
Related Posts with Thumbnails

Hot Blog

 

© Black Newspaper Copyright by Pulakdah! | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks