blog how to, blog trick, blog tips, tutorial blog, blog hack

Masukkan email anda:

Disediakan oleh: FeedBurner

PULAKDAH FRIENDS

(VIDEO) CheguBard VS OCPD - "Lagi TERUK Daripada Negara Komunis?"

Friday, July 1, 2011


Chegu Bard : Diorang ada mohon permit tak?

OCPD : Mohon tapi (polis) tak luluskan.

Chegu Bard : Kenapa tak lulus Encik?

OCPD : Mesti la ada sebab-sebab dia..

Chegu Bard : Tak ada sebab..

OCPD : ..dan kita ada bagi dia masa untuk buat rayuan kepada KP. Tapi diorang (PAS) tak buat. Kita nak buat macam mana lagi. Itu prosedur..

Chegu Bard : OK..ikut prosedur. Tapi Encik bersetuju tak, dalam mahkamah dah menterjemahkan undang-undang ni. Undang-undang berkaitan ini (permit ceramah) mahkamah dah menterjemahkannya.

OCPD : Saya nak tengok juga benda tu...mana dia?. Patutnya cikgu bawa benda tu tunjuk dengan saya, barulah saya boleh percaya.

Chegu Bard : OK..saya pegang kata-kata Encik, kalau lain kali saya datang ke Ledang, saya berurusan dengan Encik saya bawa benda tersebut kita boleh berurusan dan Encik boleh bagi..

OCPD : Kalau betul cara dia punya..jalan dia..kita orang..

Chegu Bard : Kalau ada, kalau ada keputusan mahkamah secara bertulis, Encik boleh benarkan?

OCPD : Itu saya tak boleh nak bagi kata putus..

Orang ramai : Hahahahahahahaha........

OCPD : Itu saja. Yang kita nak, kita pun dah bagi masa. Patutnya awal-awal lagi kita tak benarkan ini semua. Kita dah bagi masa sapa tadi ni...cik ni bercakap. Cikgu dah dapat bercakap lebih kurang 20 minit. Kira tu cukuplah..

Dr. Mahfudz Mohammad (Pesuruhjaya PAS Negeri Johor) : Saya belum cakap lagi..

OCPD : Itu kira dah habislah tu..dah habis lah.

Dr. Mahfudz Mohammad (Pesuruhjaya PAS Negeri Johor)  : Asal kes di Johor ni banyak kali dah memang...ditangkap macam gini. Dibawa mahkamah pun..(kurang jelas)

OCPD : Ye tak ape la..saya tau,saya tau.

Chegu Bard : Takkan lah teruk sangat. Ini lebih teruk daripada hidup negara komunis ni.

OCPD &Orang ramai : Hahahahahaha...

Dr. Mahfudz Mohammad (Pesuruhjaya PAS Negeri Johor) : Tempat dalam kampung macam ni nak ditahan apa?..

OCPD : Ok itulah saja saya nak minta. Kita tak maulah sampai bawa balik apa ni..

Chegu Bard : Saya cuma nak tanya satu je untuk urusan selanjutnya. Siapa pegang command di sini?. Tuan OCPD ye?

OCPD : Ya

Chegu Bard : Boleh saya dapat nama dan aa..untuk kalau kita perlu tindakan lanjut.

OCPD : Telefon ajelah kat balai polis.

Orang ramai : Hahahahahaha..

Chegu Bard : Saya minta kerja sama lain untuk hormat eh. Ok, Encik siapa nama?

OCPD : Nama saya Hj Mohd Salleh.

Chegur Bard : Hj Mohd bin Salleh ke apa..? Hj Mohd Salleh bin Abd Razak. OK. Boleh saya dapatkan no badan encik?

OCPD : Tak payah la nombor-nombor badan..

Chegu Bard : Sebab kena (kurang jelas)..Encik saya pernah bawa kes yang sama ke mahkamah Encik...

OCPD : Dah, dah..saya tak mau ini semua dah...Saya kata berhenti, berhenti. Dah cukup. Dan penganjur ni kita akan bawa dia ke balai lah untuk ambik statement dia.



**Rakaman ini dibuat ketika OCPD menamatkan program ceramah di Serom 3 seperti yang dilaporkan di sini
Read Full 2 comments

Pasangan BANDUAN BERKAHWIN Di Dalam PENJARA

Santa ANA, Calif. (KTLA) -- Dua banduanPdi Orange County, yang sedang menghadapi tuduhan membunuh dalam kes yang berasingan, telah mengikat tali perkahwinan dalam sebuah perkahwinan penjara aneh.

Ia bukan sesuatu yang luar biasa apabila banduan berkahwin ketika mereka di dalam penjara, tetapi jarang sekali mereka berkahwin antara satu sama lain.

Iftekhar Murtaza and Marissa Star Bilotti

Pengantin perempuan, Marissa Star Bilotti berusia 20 tahun, didakwa dalam kes pembunuhan kerana bersubahat membantu bekas teman lelakinya menembak dan membunuh seorang lelaki di sebuah taman di Huntington Beach dalam 2010.

Dia menghadapi satu hukuman penjara maksimum 32 tahun.

Pengantin lelaki, Iftekhar Murtaza yang berusia 26 tahun, menghadapi hukuman mati dalam salah satu kes jenayah yang paling terkenal di Orange County.

Dia dituduh melarikan bapa dan saudara perempuan bekas teman wanitanya, memukul mereka sehingga mati, dan kemudian membakar jasad mereka di dalam sebuah taman di Irvine pada bulan Mei 2007.

Menurut Pendaftar OC, pasangan itu "bertemu" pada Januari lalu, apabila Bilotti menghantar sepucuk surat kepada Murtaza selepas dicadangkan seorang lagi banduan wanita.

Mereka bertunang pada April lalu dan berusaha untuk berkahwin sejak itu.

Pegawai-pegawai penjara bersetuju untuk membenarkan Murtaza and Bilotti melakukan upacara pertukaran lafaz sumpah di dalam kawasan melawat penjara pada Isnin lalu.

Tetapi pasangan ini telah dipisahkan oleh satu dinding dan hanya boleh berkomunikasi melalui telefon.

Yang pastinya, pengantin lelaki tidak dapat mencium pengantin perempuan.
Read Full 1 comments
Related Posts with Thumbnails

Hot Blog

 

© Black Newspaper Copyright by Pulakdah! | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks