blog how to, blog trick, blog tips, tutorial blog, blog hack

Masukkan email anda:

Disediakan oleh: FeedBurner

PULAKDAH FRIENDS

Bekas GRO Miliki BMW & Simpanan RM1.78 juta Cari CALON SUAMI

Monday, June 13, 2011
Seorang bekas GRO, yang mengaku mempunyai lebih dari 3.8mil yuan (RM1.78juta) simpanan, sedang mencari calon suami di China.

"Saya juga mempunyai sebuah kereta BMW, barang kemas dan seutas jam tangan mewah yang diberikan oleh pelanggan saya.


"Dengan semua wang ini, kita boleh hidup selesa di bandar kecil," tulis wanita, yang gelaran itu Tanhua - yang juga bererti nombor tiga dalam pemeriksaan.

Tanhua telah bekerja selama tiga tahun di Tian Shang Ren Jian - sebuah kelab malam terbesar di Beijing sebelum ditutup oleh pihak berkuasa dalam serbuan besar-besaran pada awal tahun lalu.

(Kelab malam itu mempunyai beberapa ratus xiaojie (GRO), sebahagian besarnya adalah mahasiswa yang boleh bertutur bahasa asing Inggeris dan lain-lain bahasa.)

Tanhua memulakan artikelnya dengan: "Jika boleh, saya ingin menuliskan pengakuan saya, untuk diri saya, untuk mereka yang pernah saya cintai dan yang sedang saya cintai."

Dia mengaku lulus Ujian Masuk Perguruan Tinggi Nasional dengan nilai ketiga tertinggi di bandarnya dan berjayamasuk ke sebuah universiti terkenal di Beijing.

Namun ia berhenti tiga tahun kemudian dan mula bekerja di sebuah kelab malam.

"Setelah lokasi pekerjaan saya ditutup, saya pergi ke Tibet, Yunnan, Eropah ahkan Afrika tetapi semakin saya pergi, semakin saya menjadi keliru.


"Saya tidak tahu apa yang harus saya lakukan dan apa yang boleh saya lakukan."

Dan sekarang, dia bersedia untuk berehat.

"Setelah (melalui) semuanya, aku hanyalah seorang wanita yang memerlukan teman untuk menangis.


"Saya hanya inginkan orang biasa, seseorang yang tidak kisah pada masa silam saya. Orang seperti ini, di manakah ia?"


Kredit : Agensi
Read Full 1 comments

DIVA ROSMAH Pernah Berperang Dengan Jean Abdullah

Dalam mana-mana drama, akan terdapat watak yang diwujudkan untuk penonton merasa benci. Biasanya, watak ini memainkan peranan sebagai seorang yang licik, manipulatif dan bertabiat walau dengan apa cara sekalipun orang mesti menuruti arahannya

Dan diva di Malaysia itu, tidak lain dan tidak bukan adalah Rosmah Mansor - tiada tandingan.

Beberapa tahun lalu, ada majlis perjumpaan di antara para pemimpin di Kuching, Sarawak. Jean Abdullah, isteri kedua Abdullah Badawi yang kemudiannya menjadi Perdana Menteri telah hadir, begitu juga Rosmah.

Ketika pertemuan para menteri, isteri-isteri mereka telah dibawa untuk membuat pelbagai lawatan dan diadakan pelbagai acara sampingan, dapat dilihat perbezaan di antara Jean Abdullah dan Rosmah Mansor yang menonjol. Tidak, ia tidak ada pergelutan di antara mereka tetapi irama 'perang' itu yang sedang dimainkan. Tidak syak lagi.

Pegawai di hotel tempat mereka berdua tinggal terikat. Rosmah berkeras hendak menggunakan kenderaan rasmi, sementara Jean Abdullah ingin menaiki bas bersama dengan isteri-isteri menteri yang lain.

Akhirnya, walaupun Rosmah Mansur hanyalah isteri seorang Timbalan Perdana Menteri, Rosmah Mansor berjaya mendapat limusin. Dan Jean Abdullah hanya menaiki bas.



Siapa Yang Pakai Seluar Di Putrajaya

Sifat rendah diri adalah satu pegangan yang besar dalam hidup dan ia paling cantik apabila menjadi sifat semula jadi yang dan datang dari batin seseorang. Mereka yang ada dalam majlis itu melihat sifat ini ada pada Jean Abdullah dan tidak pada Rosmah.

Isteri Najib ini memainkan watak diva-nya tidak habis-habisan tanpa sedikit pun sesalan. Dia sepatutnya belajar tetapi dia memilih untuk membuat 'letupan kecil' dengan gaya eksklusifnya tersendiri yang 'tidak peduli' atau 'bongkak' bahkan 'bangga diri' dalam dirinya menjadi lebih apabila suaminya bertukar jawatan dari TPM kepada PM.

Berdasarkan Perlembagaan Persekutuan, Rosmah Mansor bukanlah 'Wanita Pertama Malaysia', dia hanyalah 'isteri Perdana Menteri 'dan pastinya bukan juga wanita pertama bagi Najib Razak. Namun ia dicanangkan seolah-olah ia memiliki seluruh Malaysia.

Perjalanan ke Timur Tengah, berbelanja sakan di luar negeri dan beberapa projek kerajaan yang dianugerahkan menunjukkan wanita ini ingin hidup lebih besar dari persona dan cita-citanya.

Ini adalah seorang wanita yang akan mendapatkan apa saja yang diinginkannya pada sebarang harga dan orang-orang di sekitarnya, termasuk Najib Razak, akan berusaha sekuat tenaga untuk memenuhi keinginan dan nafsunya.

Dan sepatutnya tidaklah terlalu mengejutkan apabila melihat keperibadiannya, dia mampu membayar US$ 12,000 untuk sebuah beg tangan, RM65 juta untuk ubah suai mahligainya, dan mempunyai 'anak emas' tersendiri dalam bentuk peruntukan untuk Permata - sebuah badan amal yang diketuainya.

"Kami menggalakkan wanita untuk bercita-cita tinggi, cuba untuk mencapainya. Tetapi Rosmah sudah melampaui batas", kata MP Ampang Zuraida Kamaruddin kepada Malaysia Chronicle di dalam temubual baru-baru ini.

Tidak ada tandingan bagi Rosmah Mansor. Dia terlalu berkuasa.


Pengaruh Kuat Dalam Liwat II dan Altantuya-Scorpenes

Tidak lama dahulu, Lokman Nor Adam, yang kini sebahagian dalam UMNO di dalam Jabatan Hal Ehwal Khas, berusaha untuk membuat perbandingan bodoh dengan Wan Azizah, isteri Pemimpin Pembangkang Anwar Ibrahim.

Perbandingan Lokman bersandar pada bahawa harga pakaian Wan Azizah yang digunakan ialah berharga RM8,000 sepasang ketika Anwar Ibrahim menjadi Timbalan Perdana Menteri. Satu isi yang agak lemah dari seseorang yang sebahagian daripada UMNO di Jabatan Hal Ehwal Khas dan bekas ahli PKR.

Namun, jika ditolak harga pakaian ke tepi, tidak ada yang membenci Wan Azizah jika dia mampu untuk memakai pakaian dengan harga sebegitu. Ingat, Wan Azizah adalah seorang ahli Parliman yang dipilih dan merupakan Ketua Pemimpin Pembangkang sehinggalah dia secara sukarela memberi laluan kepada Anwar Ibrahim.

Mengapa Wan Azizah tidak menimbulkan kebencian dikalangan orang awam seperti Rosmah? Wan Azizah terkenal dengan ketenangan dan kulit mukanya yang merah muda.

Rosmah mungkin gemuk pendek tetapi dia juga mempunyai ciri-ciri yang indah dan senyuman yang ramah. Sehinggalah dia bercakap, cukup. Setelah dia bercakap, entah kenapa, orang akan merasa bahawa dia adalah seorang wanita yang sangat 'berkuasa', seseorang yang anda akan sentiasa berhati-hati dan tidak terpijak jari kakinya yang indah diwarnakan.

Ya, Rosmah adalah musuhnya sendiri. Dan kerana Najib telah memberikan isterinya begitu banyak kuasa terhadap kerajaan termasuk menggunakan wang rakyat, Malaysia tidak boleh tidak melihatnya dengan teliti.

Masyarakat belum mengetahui peranan penuhnya dalam dakwaan Liwat II terhadap Anwar Ibrahim. Soalan-soalan sering ditanya, mengapa perlu baginya untuk memberikan kenyataan kepada polis jika dia bukan sebahagian dari konspirasi?

Lalu dia 'secara gelap' ada penglibatan dalam pembunuhan Altantuya.

Adakah kita akan melihat dia Kn memberikan kenyataan kepada penyiasat Perancis selepas Najib? Sebagai isteri Perdana Menteri, dia mempunyai pengetahuan 'first hand' dari suaminya sendiri, transaksi dan jadual perjalanan, termasuk perjalanan yang dikatakan ke Macau dengan bersama teman rapat mereka Razak Baginda dan penterjemah Mongolia.

Dalam dua drama tersebut - Liwat II dan Scorpenes-Altantuya, menjurus kepada kresendo yang mudah meletup, rakyat Malaysia boleh menjangkakan untuk lebih banyak episod yang lebih menarik dan mengejutkan.


Kredit : MC
Read Full 3 comments

Si MUNAFIK Bernama ZUL NORDIN

Islam ada sebuah perkataan yang sesuai untuk orang Islam yang bercakap tentang mempertahankan Islam tetapi tindak-tanduknya bertentangan dengan ajaran Islam. Datuk Ambiga sebenarnya mendukung ajaran Islam. Dia menentang penipuan pilihanraya. Zul pula sebaliknya, dia menyokong dengan penipuan pilihan raya.

Dalam perkara ini Ambiga lebih Islamik dari Zul. Zul, jika dirujuk seperti ajaran Islam, adalah seorang yang hipokrit atau munafik.

Bagi orang Islam dan non-Muslim yang tidak memahami konsep munafik di dalam Islam, izinkan saya untuk memberikan khutbah.

Munafik (n., dalam bahasa Arab: منافق, atau jamak munāfiqūn) adalah istilah Islam Arab yang digunakan untuk menggambarkan seorang hipokrit agama, diluar kelihatan ia mengamalkan ajaran Islam, sementara di dalam hati tersembunyi ketidakpercayaan-Nya (kafir), mungkin tanpa sedar.

Istilah orang-orang munafik dalam Bahasa Arab, Bengali dan Urdu merujuk pada seseorang yang tindakannya berbeza dengan fikirannya, yang ia sembunyikan. Dalam erti istilah al-Quran ia merujuk pada orang yang tidak beriman, tetapi berpura-pura (seperti beriman).

Al-Quran mempunyai beratus-ratus Ayatyang membahaskan munāfiqūn, menggelar orang-orang seperti ini lebih berbahaya bagi umat Islam berbanding musuh umat Islam yang paling buruk.



A145
Sesungguhnya orang-orang munafik itu ditempatkan pada tingkatan yang terkebawah sekali dari (lapisan-lapisan dalam) neraka. Dan engkau tidak sekali-kali akan mendapat sesiapa pun yang boleh menolong mereka. (An-Nisaa' 4:145)


Dari Abdullah bin Amr radhiallahu anhuma bahwa Nabi shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda:
أَرْبَعٌ مَنْ كُنَّ فِيهِ كَانَ مُنَافِقًا خَالِصًا وَمَنْ كَانَتْ فِيهِ خَصْلَةٌ مِنْهُنَّ كَانَتْ فِيهِ خَصْلَةٌ مِنْ النِّفَاقِ حَتَّى يَدَعَهَا إِذَا اؤْتُمِنَ خَانَ وَإِذَا حَدَّثَ كَذَبَ وَإِذَا عَاهَدَ غَدَرَ وَإِذَا خَاصَمَ فَجَرَ
"Ada empat perkara jika sesiapa yang mempunyai empat perkara tersebut, maka dia merupakan orang munafik. Sesiapa yang bersifat dengan salah satu daripadanya bererti dia bersifat kemunafikan, sehinggalah dia meninggalkannya iaitu apabila bercakap dia berbohong, apabila membuat persetujuan dia mengkhianati, apabila berjanji dia menyalahi dan apabila berlaku pertikaian dia melampaui batas" (HR. Al-Bukhari no. 89 dan Muslim no. 58)





Surah Al Munāfiqūn (Arab: سورة المنافقون‎) (Hipokrit) merupakan surah ke-63 di dalam al-Qur'an dengan 11 ayat.




A001
Apabila orang-orang munafik datang kepadamu (wahai Muhammad), mereka berkata: "Kami mengakui bahawa sesungguhnya engkau - sebenar-benarnya Rasul Allah". Dan Allah sememangnya mengetahui bahawa engkau ialah RasulNya, serta Allah menyaksikan bahawa sesungguhnya pengakuan mereka adalah dusta. (Al-Munaafiquun 63:1)


A002
Mereka menjadikan sumpahnya (atau akuannya) sebagai perisai (untuk menyelamatkan dirinya dan harta bendanya daripada dibunuh atau dirampas), lalu mereka menghalang (dirinya dan orang lain) dari menurut jalan Allah. Sesungguhnya amatlah buruk apa yang mereka telah kerjakan. (Al-Munaafiquun 63:2)


A003
(Perbuatan buruk) yang demikian kerana mereka mengaku beriman (di hadapan orang-orang Islam) kemudian mereka tetap kafir sesama sendiri, maka dengan sebab itu dimeteraikan atas hati mereka; lalu mereka tidak dapat memahami (yang mana benar dan yang mana salah). (Al-Munaafiquun 63:3)


A004
Dan apabila engkau melihat mereka, engkau tertarik hati kepada tubuh badan mereka (dan kelalukannya); dan apabila mereka berkata-kata, engkaujuga (tertarik hati) mendengar tutur katanya (kerana manis dan fasih. Dalam pada itu) mereka adalah seperti batang-batang kayu yang tersandar (tidak terpakai kerana tidak ada padanya kekuatan yang dikehendaki). Mereka (kerana merasai bersalah, sentiasa dalam keadaan cemas sehingga) menyangka tiap-tiap jeritan (atau riuh rendah yang mereka dengar) adalah untuk membahayakan mereka. Mereka itulah musuh yang sebenar-benarnya maka berjaga-jagalah engkau terhadap mereka. Semoga Allah membinasa dan menyingkirkan mereka dari rahmatNya. (Pelik sungguh!) Bagaimana mereka dipalingkan (oleh hawa nafsunya - dari kebenaran)? (Al-Munaafiquun 63:4)


A005
Dan apabila dikatakan kepada mereka: " Marilah (bertaubat) supaya Rasulullah meminta ampun (kepada Allah) untuk kamu", mereka (enggan sambil) menggeleng-gelengkan kepalanya; dan engkau melihat mereka berpaling (dari bertaubat) serta mereka berlaku sombong angkuh. (Al-Munaafiquun 63:5)


A006
(Tidak ada faedahnya) kepada mereka, sama ada engkau meminta ampun untuk mereka atau engkau tidak meminta ampun, Allah tidak sekali-kali akan mengampunkan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi hidayah petunjuk kepada kaum yang fasik. (Al-Munaafiquun 63:6)


A007
Merekalah yang mengatakan (kepada orang-orang Islam di Madinah yang menolong Rasulullah dan orang-orang Muhajirin): "Janganlah kamu membelanjakan harta kamu kepada orang-orang yang ada bersama-sama Rasulullah supaya mereka bersurai (meninggalkannya)". Padahal bagi Allah jualah perbendaharaan langit dan bumi, (tiada sesiapapun yang dapat memberi atau menyekat sebarang pemberian melainkan dengan kehendakNya); akan tetapi orang-orang yang munafik itu tidak memahami (hakikat yang sebenarnya). (Al-Munaafiquun 63:7)


A008
Mereka berkata lagi: " Demi sesungguhnya! Jika kita kembali ke Madinah (dari medan perang), sudah tentu orang-orang yang mulia lagi kuat (pihak kita) akan mengusir keluar dari Madinah orang-orang yang hina lagi lemah (pihak Islam)". Padahal bagi Allah jualah kemuliaan dan kekuatan itu dan bagi RasulNya serta bagi orang-orang yang beriman; akan tetapi golongan yang munafik itu tidak mengetahui (hakikat yang sebenarnya). (Al-Munaafiquun 63:8)


A009
Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu dilalaikan oleh (urusan) harta benda kamu dan anak-pinak kamu daripada mengingati Allah (dengan menjalankan perintahNya). Dan (ingatlah), sesiapa yang melakukan demikian, maka mereka itulah orang-orang yang rugi. (Al-Munaafiquun 63:9)


A010
Dan belanjakanlah (dermakanlah) sebahagian dari rezeki yang Kami berikan kepada kamu sebelum seseorang dari kamu sampai ajal maut kepadanya, (kalau tidak) maka ia (pada saat itu) akan merayu dengan katanya: " Wahai Tuhanku! Alangkah baiknya kalau Engkau lambatkan kedatangan ajal matiku - ke suatu masa yang sedikit sahaja lagi, supaya aku dapat bersedekah dan dapat pula aku menjadi dari orang-orang yang soleh ". (Al-Munaafiquun 63:10)


A011
Dan (ingatlah), Allah tidak sekali-kali akan melambatkan kematian seseorang (atau sesuatu yang bernyawa) apabila sampai ajalnya; dan Allah Amat Mendalam PengetahuanNya mengenai segala yang kamu kerjakan. (Al-Munaafiquun 63:11)




Kredit : m2day
Read Full 1 comments
Related Posts with Thumbnails

Hot Blog

 

© Black Newspaper Copyright by Pulakdah! | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks