blog how to, blog trick, blog tips, tutorial blog, blog hack

Masukkan email anda:

Disediakan oleh: FeedBurner

PULAKDAH FRIENDS

5 Pemain Pertahanan Sedia Kawal Safee

Tuesday, March 8, 2011
BANDUNG - Kehadiran Safee Sali di Pelita Jaya, Karawang dilihat menjadi perhatian serius kubu Persib Bandung, malah jurulatih Daniel Roekito bakal menyiapkan ‘Benteng’ yang ditugaskan khusus untuk mengawal Safee pada perlawanan menentang Persib Bandung, Sabtu (12/3/2011).

Namun, Daniel belum mahu menyebutkan siapa yang bakal diberikan tugas tersebut. Selepas selesai sesi latihan pemain, Rabu (9/3/2011) petang baru Daniel akan umumkan siapa saja pemain yang bakal disiapkan untuk mengawal penyerang Malaysia tersebut.



"Siapa bentengnya, besok saja. Yang pasti saya sudah punya 5 pemain belakang yang matang," kata Daniel ditemui selepas latihan di Stadium Siliwangi Bandung, Selasa (8/3/2011).

Sebelum itu Daniel mengaku hantaran dan kawalan bola tepat sangat berbahaya jika diterima bekas penyerang Selangor FC itu.

"Secara berpasukan tentu saja kami sudah siap. Tadi saya sempat bergurau dengan pemain. Kalau mereka punya sapi (Safee), kami akan menyiapkan benteng," gurau Daniel sambil tersenyum.

Namun, menurut Daniel, bukan hanya Safee yang berbahaya. Ia melihat semua pemain Pelita Jaya berpotensi merobek pertahanan Maung Bandung. Oleh kerana itu Daniel tidak akan mengarahkan pemain pertahanan untuk terus mengawal Safee.

"Semua pemain Pelita Jaya khususnya pemain asingnya tetap harus kita waspada. Simulasi pertahanan akan terus kami matangkan sebelum perlawanan dengan Pelita Jaya," katanya.
Read Full 1 comments

Heboh Cicak Kepala Dua (Siapa Geli Jangan Tengok)


Penduduk di Desa Jenggolo, digemparkan dengan penemuan salah seorang penduduk di situ dengan seekor cicak yang berkepala dua, pada hari Ahad lalu (06/03/2011).

Berdasarkan laporan beritajatim.com, penemuan cicak yang aneh itu, ditemui di rumah Nafsiah (52). Kerana penemuan aneh itu penduduk di sekitar kampung mula membanjiri rumah Nafsiah.

Penemuan cicak berkepala dua itu ketika nenek kepada 6 cucu tersebut keluar dari rumah pagi semalam. Ketika membuka pintu rumahnya, ia terkejut melihat seekor cicak yang pada alang pintu rumahnya. Kerana melihat keanehan pada cicak tersebut, nenek Nafsiah kemudian menunjukan cicak itu kepada penduduk kampung. "Saat awal melihat cicak ini, saya sendiri juga tidak percaya. Tapi, setelah saya perhatikan dengan teliti, memang seperti inilah kondisinya," jelas Nafsiah.

Jika dilihat bentuk dari cicak tersebut, ia tidak jauh berbeza dari cicak-cicak yang lain secara umum. Bezanya cicak yang ditemui di rumah Nafsiah ini memiliki dua kepala tubuhnya satu dan kakinya empat.

Kerana bentuknya yang aneh, cicak ini disimpan oleh Nafsiah ke dalam sebuah bekas plastik. "Supaya tidak mati, saya beri makan cicak ini dengan nyamuk. Soalnya, cicak ini juga masih kecil seperti baru saja dilahirkan,".

Selain memberi makan, Nafsiah juga ingin menjaga cicak uniknya itu supaya lebih membesar dengan cara mencarikan cicak kecil lain untuk menemani cicak tersebut. "Pokoknya saya ingin rawat. Tidak akan saya jual. Semoga saja, bisa tetap bertahan sampai tumbuh besar," tambahnya lagi.



Read Full 16 comments
Related Posts with Thumbnails

Hot Blog

 

© Black Newspaper Copyright by Pulakdah! | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks