blog how to, blog trick, blog tips, tutorial blog, blog hack

Masukkan email anda:

Disediakan oleh: FeedBurner

PULAKDAH FRIENDS

Hisyamuddin Hussein Onn Kena Jawab Tuduhan Gay

Thursday, February 24, 2011
Aku malas nak ulas pasal dakwaan blogger UMNO ini berkenaan seorang Menteri Kabinet Malaysai yang berasal dari Johor seorang gay. Nanti kena dakwa, bak kata edyes!?
Tolong jangan dakwa saya, saya takut.

Tapi aku nak ulas sikit berkenaan dakwaan itu yang kononnya dari Bahagian UMNO sendiri:

1. Dia kata Menteri ini ada hubungan dengan seorang mamat Jambu.

2. Mamat jambu itu dahulunya kerja di syarikat korporat Bank besar di Kuala Lumpur, tetapi telah berpindah ke sebuah syarikat Pelaburan Antarabangsa.

3. Mamat jambu ini begitu rapat dengan Menteri itu dan boleh meminta RM20, 000 dengan mudah.

TETAPI yang pelik dia menafikan sesiapa yang berfikir jika Menteri itu adalah Dato Seri Hishamuddin Hussein, salah. Ia bukan Hishamuddin.

Lebih PELIK dia siap hitamkan gambar Menteri itu macam ni.


Apa dia ingat susah sangat nak cari gambar asal ke. Kat sini aku dedahkan gambar asalnya yang MEMANG menunjukkan ia adalah gambar Hishamuddin Hussein Onn.


Apa sebenarnya muslihat blogger UMNO ini?



Read Full 4 comments

SEGMEN : Tuan Direktor ! Pilih Kasih!





TAJUK : JANDA 18 TAHUN

1 PELAKON LELAKI UTAMA : AMAT - FaizalFredley
1 PELAKON PEMBANTU LELAKI : HUSIN - Darxniq
1 PELAKON WANITA UTAMA : LEHA - QASEH DALIA
2 PELAKON PEMBANTU WANITA : LEHA (dalam bayangan Amat sebelum tidur) - KHUMAERA
2 ANAK AMAT - 1. AREP 2. ASNI
1 PAK ANDAM - JAMAL

1 PELAKON SEBAGAI AYAH - LUTFI SYAFIQ
1 PELAKON SEBAGAI IBU - MIZZTINA

5 WATAK PENJAHAT - Geng Ngangkung
1. HANNY
2 . SCHA

SINOPSIS

Ada sorang duda anak2 yang tinggal di Kuala Lumpur.Duda ini bernama Amat. Amat sudah 3 tahun menduda setelah kematian isterinya.

LOKASI 1
Di rumah orang tua.

Amat yang pulang ke kampung sempena cuti sekolah. Amat sedang berbual bersama ibu & ayahnya selepas makan di depan TV.

Ayah : Aku lihat engkau ni dah 3 tahun menduda. Kau tak mahu kahwin lagi ke?.

Ibu : Iyelah amat. Kesian emak tengok anak-anak kau tu. Mereka masih kecil lagi,masih perlukan kasih seorang ibu. Kau selalu sibuk di pejabat. Sunyi lah budak2 tu.

Shoot menunjukkan ke arah 2 orang anak Amat yang sedang menyusu botol sambil menonton siaran Pilih Kasih.

Amat : Nanti lah mak...ayah. Rasanya masih baru lagi arwah Ayu meninggalkan kami.

Ayah : Macam ni lah. Ayah rasa kau kena fikirkan pasal anak-anak kamu juga. Ayah tak paksa kau suruh kahwin. Cuma ayah nak kau jumpa Husin esok. Dia ada pesan dengan ayah nak jumpa kau kalau kau balik.

Ibu : Betul cakap ayah kau tu. Emak dengan ayah tak paksa kau kahwin. Cuma kesian dengan budak2 tu. Dah pergi tidur. Esok kau jumpa Husin ye..beriya-iya benar nak jumpa kau.

Amat : Baiklah mak..ayah. Esok nanti Amat jumpa Husin. Macam mana nak jumpa dia ayah?

Ayah : Biasanya Husin selalu sarapan kat Warong Pak Akob. Cuba kau pergi Warong Pak Akob esok. Untung-untung dia ada esok.


LOKASI 2
Keesokkan harinya, di Warong Pak Akob.

Husin : Assalamualaikum Amat!

Amat : Waalaikum salam, wah makin sihat kau Sin. Pergi gym lagi tak?.

Husin : Biasa la aku...pergi tetap pergi. Cuma kadang2 rajin...kadang malas. Aku memang nak jumpa kau lama dah Amat.

Amat : Bapa aku ada juga cakap dengan aku. Apa halnya kau nak jumpa aku. Kalau pasal ngangkung aku dah tak nak campur lagi..

Husin : Shhh...kau jangan cakap kuat2. Aku pun dah taubat dah. Tak ngangkung-ngangkung lagi.

Amat : Taubat ke...tau buat! Haha (sindir).

Husin : Betul. Kat kampung kita ni dah ada geng ngankung baru. Tu sana tu..(sambil menunjuk ke sekumpulan 5 anak muda).

Amat : Kau biar betul Sin...3 lelaki 2 perempuan. Perempuan pun layan ngangkung jugak!?

Husin : Ia..bomoh Said yang cakap dengan aku. Yang 2 budak perempuan tu bukan calang2 Sin..hari tu kena 2nd Prize Kuda!.

Amat : Aik..? Kata dah tak ngangkung. Camana kau boleh tau pulak ni.

Husin : (Sambil tersipu-sipu) Eh' bukan aku tau...Bomoh Said yang cakap. Ah..biarlah budak2 tu. Aku nak jumpa kau bukan nak cakap pasal hal ni.

Amat : Ha..pasal apa.

Husin : Aku nak rekomen kau janda 18 tahun.

Amat : Aku belum sedia la Sin...

Husin : Apa yang kau tunggu lagi Mat, aku kesian kat anak-anak kau. Janda tu takde anak. Kira dia boleh jaga kau, anak-anak kau. Makan pakai kau sekeluarga ada orang yang jaga. Kau terima je la..

Amat : Nak ke dia kat aku yg dah tua ni, Sin?.

Husin : Kau tu pun bukannya tua sangat Mat, baru 36 thn, rupa pun hensem lagi apa! (kata-kata membodek). Tapi....kalau aku boleh jalankan, boleh tak kau bagi aku pinjamkan RM500 ?? Aku nak pakai duit la..

Amat yang mula seronok pun bersetuju.

Amat : Jangankan RM500, RM1000 pun aku boleh bagi kalau betul kau boleh jalankan.. tak payah pinjam.

Husin : Kau tak payah susah2, semua aku uruskan, kau tau siap.

LOKASI 3
Di rumah Amat di KL.

Sebelum tidur Amat berangan. Terbayang suasana majlis resepsi perkahwinan yang dihadiri oleh orang2 kampung, ibu, ayah dan termasuklah geng-geng ngangkung 5 orang tadi tu.

Diatas pelamin, Amat duduk bersanding bersama seorang gadis muda jelita yang cantik. Maklumlah...baru 18 tahun.

Amat terus tersenyum di atas pelamin..hingga dia tertidur.




- 3 Bulan kemudian, pada hari perkahwinan Amat. -

LOKASI 4

Rumah pengantin perempuan.

Hari yang ditunggu2 oleh Amat, hari dimana dia akan disatukan dengan isterinya yang baru, Leha nama bakal isteri Amat. Hari tu Amat segak dengan pakaian baju melayu putih bersampin hitam untuk upacara akad nikah.

Husin disebelahnya sebagai pengapit yang tersenyum hingga ke telinga setelah koceknya berisi wang RM500 pemberian Amat.

Sampai saja di rumah pengantin perempuan, Amat disambut meriah siap dengan paluan kompang lagi. Para tetamu termasuk geng ngangkung 5 orang itu menyambut Amat dengan senyum lebar.

Majlis akad nikah berlangsung hinggalah tiba masa yang amat dinanti-nantikan oleh Amat, iaitu untuk bertemu dengan isterinya. Amat pun dijemput untuk masuk ke dalam bilik pengantin untuk upacara membatalkan air sembahyang.


(Situasi di atas dilakonkan tanpa dialog, hanya lakonan diiringi muzik/lagu bertemakan hari perkahwinan.)


Tapi alangkah terkejutnya Amat bila didapati seorang perempuan tua yang layak digelar nenek sedang menantinya dengan senyuman yang sungguh menggoda.

Amat : (Dengan muka teragak-agak) eh..eh siapa ni. (kerana menyangka ia gurauan dari pihak pengantin perempuan)

Pak Andam : Eh, masuklah...salam dengan isteri awak. Ha..Leha. Cepat cium tangan suami baru awak ye. Malu2 pulak.

Leha : Nak salam Abang Amat...(Sambil mulut memuncung seolah2 aksi cium!)

Bila mak andam beria-ia menyuruh nenek itu mencium tangan Amat, baru la Amat sedar itulah isterinya yang selama ini dibayangkan seorang janda muda 18thn.

Amat : Husinnnnnnnnnn! !!!!!"

(Jerit Amat sambil berlari keluar mencari Husin. Usin yang ketika itu sedang menjamu selera terkejut beruk mendengar jeritan Amat.

Amat : Kau tipu aku Sinnnn!!!" (jerit Amat sambil mencekik leher Usin.)

Husin : Tipu apa plak???" (tanya Usin bingung)

Amat :Kau kata 18 thn!!!!"

Husin : La...bukan umur dia yang aku maksudkan 18thn...tapi dia dah menjanda 18thn!!!

Amat : Mintak balik duit akuuuuuuuuuuu! !!!!!!!


Cerita ini berakhir dengan adengan Amat mengejar Husin....dan isterinya Leha mengejar Amat. Geng ngankung 5 orang tadi sekadar gelakkan Amat dari rumah pengantin..

SEKIAN....
Read Full 17 comments

Ibu Rakam Video Bogel Anak Perempuan Untuk Cari Calon Suami


Seorang ibu di Beijing telah mencetuskan kemarahan antarabangsa setelah ia meletakkan rakaman video bogel anak perempuannya yang berusia 26 tahun di dalam Internet demi untuk mencari calon suami kepada anaknya.

Seperti dilaporkan Times of India, sekitar 1.5 juta orang telah melihat video di dalam lima laman web mencari jodoh popular. Dalam rakaman video yang pertama kali muncul di laman web Ku6, anak perempuannya yang baru selesai mandi telah ditanya oleh ibunya, "Oh, lihat sudah berapa usia kamu dan masih lagi perlukan ibu untuk mencuci belakang mu? Biar ibu carikan calon suami untuk kamu... bagaimana ia dan kelayakan apa yang engkau mahukan - cakaplah "!

Kemudian anak perempuannya memperkenalkan diri sebagai Gan Lulu dan berkata, "aku belum mempunyai teman lelaki dan ia bukan kerana saya hodoh. Sayangnya tidak ada yang mahukan saya ... jadi sekarang, saya sedang mencari calon pasangan untuk berkahwinan. Tidak peduli sama ada kamu fikir saya istimewa atau tidak, saya orang yang agak berbeza saya, jenis yang bersendiri dan bukan jenis yang menyakitkan hati, jadi saya tidak percaya bahawa tidak ada orang yang mahukan aku .. "

Bagaimanapun banyak laman web berita dan blog membuat andaian bahawa anak perempuan di dalam rakaman adalah seorang pelakon Cina dan rakaman tersebut asli.

Lihat versi video yang sudah ditapis di sini.
Read Full 11 comments

Setia Hingga Ke Hujung Nyawa, Bagaimana Seekor Anjing Setia Menanti Kematian Temannya

Anjing terkenal dengan sifat kesetiaan mereka kepada tuannya, tetapi kali ini ia kita dapat melihat bagaimana seekor anjing menunjukkan kesetiaan yang tidak berbelah bagi dengan haiwan sejenisnya.

Di sebuah jalan raya yang sibuk di Dazhi China, seekor anjing sanggup menemani temannya yang telah dilanggar sebuah kereta yang laju, anjing ini telah bergadai nyawa semata-mata untuk menjaga temannya.

Walaupun dengan pelbagai dengan bunyi hon dan kereta yang bergerak laju, anjing berwarna kuning keemasan ini tetap setia berdiri menjaga dan melindungi temannya yang sudah mati.


2.jpg (634×286)

3.jpg (634×286)
Malang: Anjing ini setia menemani temannya yang mati dilanggar kenderaan di sebuah jalan raya di China yang sibuk.


Anjing yang dilanggar kenderaan itu telah mati kerana mengalami luka yang teruk. Namun berkat bantuan kesetiaan anjing kuning keemasan yang setia menjaganya, rakannya yang sudah mati itu akhirnya diuruskan oleh seorang pejalan kaki dan menanamnya.

Sebaik sahaja tugas menjaga sahabatnya selesai, ia telah melihat seorang lelaki berhati-hati mengangkat temannya yang telah mati, barulah ia yang tidak mengalami sebarang kecederaan berlalu pergi.

Peristiwa ini mengingatkan kepada kisah Greyfriars Bobby, seekor anjing bernama Skye Terrier Skye menjadi terkenal di Edinburgh pada abad ke-19 selepas dilaporkan menghabiskan selama 14 tahun menjaga makam pemiliknya, John Gray hingga ia mati pada tarikh 14 Januari 1872.

Setahun kemudian, Lady Burdett-Coutts mempunyai monumen peringatan dan air pancut yang dibina di selatan George IV Bridge, di ibukota Scotland untuk memperingatinya.

Dan pada tahun 2005 ada sebuah filem Hollywood telah membuat sebuah filem berkisahkan peristiwa Skye Terrier dengan tajuk 'The Adventures of Greyfriars Bobby'.

4.jpg (634×446)
Petikan dari filem 'The Adventures of Greyfriars Bobby'.
Read Full 5 comments

Sekitar Kemenangan 2-0 Malaysia Ke Atas Pakistan

Pemain Malaysia Wan Zaharul Nizam meraikan gol pertama Malaysia semasa perlawanan bolasepak Kelayakan Sukan Olimpik menentang Pakistan di Stadium Shah Alam. Kedudukan separuh masa pertama Malaysia 2- 0 Pakistan.


Reaksi pemain bolasepak Negara meraikan gol kedua pada separuh masa pertama menentang Pakistan dalam perlawanan Kelayakan Sukan Olimpik di Stadium Shah Alam.


Pemain Malaysia Mohamad Fandi Othman diasak pemain Pakistan semasa perlawanan bolasepak Kelayakan Sukan Olimpik menentang Pakistan di Stadium Shah Alam di sini, hari ini.


Pengadil Perlawanan, Liu Kwok Man melayangkan kad merah kepada pemain Pakistan, Ansar Abbas semasa perlawanan bolasepak Kelayakan Sukan Olimpik menentang Pakistan di Stadium Shah Alam.


Pemain Malaysia Mohd Irfan Fazail diasak pemain Pakistan Manzoor Ahmad semasa perlawanan bolasepak Kelayakan Sukan Olimpik 2012 menentang Pakistan di Stadium Shah Alam.


Pemain pasukan Malaysia diasak pemain Pakistan semasa perlawanan bolasepak Kelayakan Sukan Olimpik 2012 menentang Pakistan di Stadium Shah Alam.

Malaysia menumpaskan Pakistan dengan aggregate 2-0 pada perlawanan pusingan pertama itu.
Perlawanan timbal balik, pertemuan kedua akan berlangsung di Stadium Punjab, Lahore, Pakistan pada 9 Mac ini.

Kredit : Bernama

P/S : Pasukan Indonesia kalah dengan Turkmenistan 3-1 di tempat sendiri....sian...
Read Full 1 comments
Related Posts with Thumbnails
 

© Black Newspaper Copyright by Pulakdah! | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks