blog how to, blog trick, blog tips, tutorial blog, blog hack

Masukkan email anda:

Disediakan oleh: FeedBurner

PULAKDAH FRIENDS

Anak Lembu Mirip Manusia

Monday, July 5, 2010

Sebelum anak lembu yang mirip dengan manusia ini lahir, pemiliknya bermimpi. Dalam mimpinya, Rasuki 30 tahun, warga Desa Nyabakan Timur,Sumenep, Madura menuai tanaman ubi kayu.

“Minggu lalu, saya mimpi menuai ubi. Ternyata, anak lembu saya lahir mirip manusia. Ini akan mendatangkan rezeki yang baik,” kata Rasuki pada wartawan di depan kandang lembu miliknya, Isnin (5/7/2010).

Dia menjelaskan, selama 10 tahun sejak ibunya dipelihara tidak ada yang aneh. Bahkan, 6 anak lembu sebelumnya lahir normal dan tidak ada yang aneh. “Baru kali ini terlihat aneh dan saya sangat terkejut,” katanya.

Anak lembu itu lahir tanpa bulu dan mirip kulit bayi. Bahkan bahagian kepala dan mukanya pun bulat seperti manusia. Posisi dua kaki depannya seperti dua lengan manusia. Anak lembu yang mengejutkan tersebut hanya mampu bertahan hidup selama 17 minit setelah dilahirkan.

Anak lembu yang lahir tidak normal atau pada bulan ke 8 tersebut mempunyai berat lebih kurang 2 kg dan panjang 50 cm. Pemiliknya turut mengaku akan menguburkannya seperti manusia iaitu akan dikafankan.


Sumber: detik.com


Jika anda minat artikel ini :
thanks1
Read Full 5 comments

Ikan Kap Berwajah Manusia

Menyeramkan...corak pada kepala ikan ini mirip wajah manusia


Pemilik dan binatang peliharaan kebiasaannya mirip antara satu sama lain. Namun, tidak bagi Brendan O’ Sullivan kerana ia adalah berita buruk.

Ikan mas yang dipeliharanya, makin lama makin membimbangkannya. Corak di kulit ikan itu semakin menyerupai wajah manusia.

Bekas tukang daging berusia 44 tahun ini membeli ikan kap ‘berhantu’ itu sekitar lima bulan lalu. Namun, ia menyedari keanehan ikannya ini pada minggu lalu.

Cuaca sejak pada awal tahun ini membuatkan saya tidak sempat untuk mengamati ikan itu,” kata O’Sullivan di Dagenham, Essex, seperti dilaporkan di laman web Daily Mail, Sabtu 3 Julai.

“Minggu lalu, ketika berjemur di halaman belakang rumah, saya menjengukkan kepala ke kolam, dan ketika itu ikan aneh ini berenang ke arahku.”

O’Sullivan tersentak dan terkejut. “Aku dapat melihat dengan jelas, ada sepasang mata, hidung, dan mulut,” katanya.

Dari tepi ikan kap ini serupa seperti kebanyakan ikan kap biasa.

Pada mulanya dia tidak begitu yakin. Dia menyangkakan sedang berilusi — akibat pancaran cahaya matahari ketika berjemur.

Ikan kap kebiasaannya mempunyai corak badan yang kadang kala memiliki corak gambaran seperti wajah manusia, namun belum ada yang sejelas seperti ini.

Berita baiknya bagi O’Sullivan, ikan anehnya ini telah melonjak harganya. Kini, ikan itu bernilai £ 40,000 atau sekitar RM 190,000.



Jika anda minat artikel ini :
thanks1
Read Full 3 comments
Related Posts with Thumbnails
 

© Black Newspaper Copyright by Pulakdah! | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks