blog how to, blog trick, blog tips, tutorial blog, blog hack

Masukkan email anda:

Disediakan oleh: FeedBurner

PULAKDAH FRIENDS

Kapal Selam Tong Dram Cina

Tuesday, December 8, 2009
Seorang warga Cina membina sebuah kapal selam dari tong dram minyak.
Tao Xiangli, membuat kapal selam yang berfungsi penuh, yang memiliki periskop, kontrol kedalaman, motor eletrik, manometer dan lain-lain. Lihat foto di bawah
:Author Faethal






Read Full 1 comments

Suami Dipenjara Gosok Muka Isteri Dengan Burger


Seorang lelaki di Florida telah ditahan kerana menggosok burger ke muka isterinya dalam satu pertengkaran.

Menurut penduduk di Port St Lucie, Daniel Boss yang berumur 25 tahun dan isterinya bertengkar pada malam Khamis.

Ia kemudiannya bertukar menjadi ganas apabila isterinya menuang air soda pada hamburger Boss - menyebabkan ia marah dan membalas dengan menggosok burger ke mukanya dan melontar makanan lain padanya.

Bos kemudian berlalu pergi, bagaimanapun isterinya pergi ke balai polis untuk membuat laporan serangan burger.

Dia ditangkap beberapa jam kemudian di atas tuduhan melakukan kesalahan domestik.
Read Full 0 comments

Shahanim Mohamad Belajar Buat Blog Nak Lawan Siapa?

Hehehe..kenapa baru sekarang nak belajar blog?
Macam mana tuduhan daripada ahli puteri UMNO ini sendiri.
Ya..dari blogger UMNO ye...bukan PR..ehem..ehem
Rasanya Shahanim PERLU buat blog untuk lawan ahli Puterinya dulu sebelum lawan PEMBANGKANG..

Kah..kah..kah..
:Author Faethal



Puteri UMNO Perlu Ada Kemahiran Tulis Blog - Shahanim

Naib Ketuanya Shahanim Mohamad Yusoff berkata, anggota pergerakan itu perlu memahirkan diri dalam bidang penulisan blog kerana laman dalam talian internet itu kini menjadi ruang kepada pembangkang untuk membuat pelbagai tuduhan dan fitnah terhadap UMNO.

"Sebagai persiapan pilihan raya umum akan datang, anggota Puteri UMNO akan dilengkapkan dengan ilmu penulisan berita dan blog bagi menangkis semua fitnah oleh pembangkang," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan sijil kepada 130 anggota Puteri UMNO Bahagian Sungai Petani mengikuti bengkel sehari penulisan berita dan blog di sini Isnin.

Selanjutnya


TUDUHAN AHLI PUTERI UMNO TERHADAP SHAHANIM NI JAWAB DULU

1. Kisah Skandal Shahanim dan Mahadzir Khalid dari blog depa-kata.blogspot.com

Kisah Tok Det dengan Shahanim, Ketua Puteri Kedah yang sekarang Naib Ketua Puteri Malaysia terus tidak dapat ditutup. Semasa kempen di Bukit Selambau, sebaran surat layang mengenai perkara itu juga di keluarkan. Orang kampong pun bercakap mengenainya. Depa kata, “kami pun berkenan juga dengan perempuan, tapi janganlah buat kerja tu di Alor Setar atau Langkawi”. Rakyat Kedah memang tahu sangat akan hal itu. Sebab itu mereka menolak kepimpinan Tok Det di Kedah dengan.

Perihal hubungan Tok Det dengan Shahanim ini telah dibangkitkan oleh wakil UMNO Sungai Petani semasa perjumpaan dengan Dato Seri Najib, di Kelab Cinta Sayang beberapa bulan yang lalu, dan mendapat tepukan yang gemuruh dari hadirin.




2. Dari komentar blog www.puterilembahpantai.com

Sebab itu, pesanan ringkas ini buat renungan dan bahan fikir rakan perwakilan. Mari kita lihat salah seorang calon Naib Ketua Pergerakan Puteri UMNO Malaysia, PUAN SHAHANIM MOHD YUSOFF, yang juga merupakan Ketua Pergerakan Puteri UMNO Kedah.

SHAHANIM MOHD YUSOFF, katanya..belaja degree di UUM, tetapi sudah dua kali lulus bersyarat, ikut kriteria wajar dibuang, entah apa jampi serapah di hembus pawang, Nordin Kardi masih beri dia peluang.. Pemimpin perlu berilmu, barulah anak buah mudah dipandu..

SHAHNIM MOHD YUSOFF.. katanya terpalit skandal yang penuh terlampau lagi terlarang. Di dalam pejabat MB berbuat onak dan duri, kifarahnya, BN Kedah, MB Kedah hilang kerajaan, Kedah kini milik PAS, DAP dan Parti Keadilan.. Pemimpin perlu baik akhlaknya, buat baik berpada-pada buat jahat jangan sekali.

SHAHANIM MOHD YUSOFF..Peruntukkan RM300,000 diberi UMNO Negeri kononya untuk pusat tuisyen seluruh negeri, tapi malang, pusat tuisyen hanya dibuka di Sungai Petani, itupun sekejap ada sekejap tiada macam biskut marry, sedang wang peruntukkan untuk biaya anak belajar di seluruh negeri.. Pemimpin patut amanah sepertimana diajar Rasullulah s.a.w.

SHAHANIM MOHD YUSOFF..diberi peruntukkan RM200,000 oleh UMNO Negeri atas desakannya untuk membeli beg dan pakaian sekolah, bagi disalurkan kepada pelajar miskin di Kedah, akhirnya, hanya 50 orang anak sekolah juga di SP yang mendapat habuan, itupun sekadar beg buatan Taiwan.. Pemimpin bila berjanji jangan mungkiri..kerana perbuatan itu dikategori sebagai MUNAFIK.

SHAHANIM MOHD YUSOFF.. kini bergabung dengan Ida Rahayu Mohd Noor..tauke wayang dan drama Eurofine Pictures Sdn. Bhd, calon Wanita Ikon, sumber 'financial back up', RM digunakan beli undi perwakilan puteri, Ida Rahayu tak sedar, plot Shahanim mudah sahaja, biar rasuah berlegar-legar, nanti kemudian SPRM akan dihantar, biar Ida Rakayu kena tangkap, Shahanim terlepas, untung dia dapat.. Takan cukup dengan tiga pencalonan, terus mahu diangkat Ketua, mana maruah , mana nak letak muka, kenali dulu ahli Puteri dari Padang Besar hingga ke seluruh negeri, baru hebat, baru teruji.. Pemimpin rasuah, perosak bangsa, pengkhianat negara, dan pencemar maruah agama.
SHAHANIM MOHD YUSOF..Rumahtangga kawan dan rakan dah banyak bergolak, kesan mainan beliau yang tamak.. Menggoda laki orang, sedang laki sendiri dahaga di rumah, akhirnya untuk menutup skandal dan malu sendiri, HONDA CRV jadi hadiah, KBX7373, itulah nombornya..supaya suami tak paling tadah... Apa ke kejadah, suami sendiri sanggup kau tipu.. inikan pula perwakilan Puteri yang masih baru.. Pemimpin perlu istigfar selalu..biar hilang dosa nan lalu.
SHAHANIM MOHD YUSOFF..PRU ke-12 ada hati nak jadi calon, DUN Tanjung Dawai sering diigau, dalam tidur mengingau-ngigau..malang nasibnya, VCD ala Chua SOI Lek, ada ditangan, rakaman aksi panas di Hotel di Taiwan, lantas, terlepas satu impian..Pemimpin patut belajar supaya tidak kurang ajar, buat perkara yang agama larang, dan jangan seronok ketika di awang, akhirnya, semua impian berkubur.. Kini VCD masih belum direleasekan, tunggu masa,untuk tatapan..Malu Weh Puteri, Jika Naib Ketua Puteri UMNO Malaysia, akhirnya terpaksa letak jawatan, akibat aksi VCD bersama jantan, jantan VIP bukan sembarangan..
Dari sini
Read Full 0 comments

Suami Minta Maaf Dengan Sepanduk

“Maafkan aku. Saya bersumpah kepada Tuhan aku cinta padamu”

RIYADH, Saudi Arabia, Dis. 7 -- Seorang lelaki Arab Saudi telah menjadi tajuk berita utama di sini apabila menggantung satu kain rentang besar di sebuah jambatan awam untuk merayu kemaafan isterinya selepas satu pertengkaran, menurut laporan sebuah akhbar tempatan Isnin lalu.

Sudah lebih daripada dua bulan, lelaki itu telah cuba untuk merayu isterinya tetapi dia enggan bertemu, malah telah pulang ke rumah orang tuanya, akhbar Saudi Arabia Okaz melaporkan, tanpa mendedahkan nama lelaki itu.

Lelaki itu kemudiannya memasang satu kain rentang kain yang bertulis “Maafkan aku. Saya bersumpah kepada Tuhan aku cinta padamu” dan telah memilih lokasi yang sesuai untuk “permohonan maaf secara rasmi” itu dapat dilihat isterinya dan masyarakat sekeliling.

“Saya juga memilih tempat ini kerana ia amat hampir dengan rumah mertua saya, di mana isteri tinggal semenjak kami berselisih faham,” kata suami. “Dengan cara begini, saya pasti ia akan dapat melihatnya.”

Bagaimanapun suami itu menegaskan yang pergaduhan ini “remeh” dan tindak laku isterinya itu hanyalah sekadar “usikan wanita,” dia juga tidak pasti yang sepanduk itu akan dapat memujuknya pulang ke rumah dan menjangka dia mungkin perlu untuk memikirkan cara-cara lain pula.

“Saya berharap dia akan menerima permohonan maaf saya dan balik di rumah.”

Sumber : www.alarabiya.net
Read Full 2 comments

Polis Buru 'Pencuri Bernafas Busuk'

Rakaman CCTV menunjukkan pencuri keluar bersama wang $1,000.

Polis bandar Detroit mencari seorang perompak bank yang mempunyai gigi-gigi rosak dan kuning serta nafas yang busuk, seperti yang dilaporkan oleh pekerja-pekerja Bank.

Polis Ferndale berkata lelaki ini pernah merompak bank ini pada Oktober dan sekali lagi pada minggu lepas.

Leftenan William Wilson kata juruwang-juruwang dapat mengecam lelaki tinggi, nipis dan "mempunyai nafas sangat busuk dan gigi-gigi yang sangat kuning".

Saksi-saksi juga berkata dia kotor dan berbau.

Dalam rompakan minggu lepas, polis berkata suspek itu menunjukkan kepada pekerja-pekerja bank sepucuk nota yang meminta wang.

Dia turut berkata dia mempunyai sepucuk pistol, tetapi kerani bank tidak melihat sebarang senjata.

Perompak itu melarikan diri dengan wang $1,000 (RM3,337) dalam rompakan terbaru ini.

Sumber : news.sky.com
Read Full 2 comments
Related Posts with Thumbnails

Hot Blog

 

© Black Newspaper Copyright by Pulakdah! | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks