blog how to, blog trick, blog tips, tutorial blog, blog hack

Masukkan email anda:

Disediakan oleh: FeedBurner

PULAKDAH FRIENDS

Khabar Haji : " Berita Terkini...- Di Dataran Kaabah "

Sunday, November 29, 2009
Catatan Manzlie
Makkah, Saudi Arabia
manzlie-makkah.blogspot




Bismillah...Salam from Makkah...Ini lah dia suasana dan gambaran sebenar di Dataran Kaabah pada jam 9.30pagi tadi..agak ramai sekarang jemaah sudah kembali ke kota Makkah selepas melakukan lontaran di Mina bagi melengkapkan ibadah Haji dengan bertawaf serta Sae'i..alhamdulilah...




Read Full 0 comments

Wanita Mungkin Kehilangan Jari Kaki Jika Cincin Gagal Ditanggal


Seorang wanita di Xi'an, dalam wiayah Shaanxi, mungkin kehilangan dua daripada jari-jari kakinya jika cincin yang dipakainya gagal ditanggalkan.

Li yang berumur 29 tahun, berkata dia sekadar cuba mengacu di jari kakinya sekadar untuk suka-suka, tetapi dua hari kemudian dia gagal menanggalkannya.

Para doktor berkata jari-jari kaki Li terlalu bengkak dan jika cincin itu tidak dapat ditanggalkan, mereka akan perlu memotong jari-jari kakinya untuk menghalang daripada nanah tersebar ke bahagian lain.
Read Full 0 comments

Bila Harussani Jadi Jurucakap UMNO

Betullah tu..
Kita minta hak kita...

Doa pada Allah supaya bukakan hati PM biar dia tersedar..

Tapi kalau dia masih berdegil, masih ZALIM..

Semoga ALLAH balas kezaliman dia dengan "MENGHAPUSKAN MASA DEPAN NAJIB DAN UMNO"
...
Maknanya biaq mampuih pi la Najib dengan UMNO..

Biar jahanam dengan kerajaan yan zalim ini..

Tapi yang hairannya kenapa Harussani ni sayang bebenar dengan UMNO..

Punah!

:Author Faethal


Nik Aziz kelmarin berkata, beliau dan penyokongnya sudah mendoakan agar Perdana Menteri mengubah fikiran supaya memberikan royalti kepada negeri itu, jika tidak beliau akan berdoa supaya Allah menghapuskan masa depan Najib dan Umno.

Mufti Perak, Tan Sri Dr Harussani Zakaria, berkata umat Islam sepatutnya berdoa dan memohon kepada Allah supaya memberikan hidayah, kesejahteraan serta keselamatan terhadap orang lain, terutama saudara seagama, bahkan kepada orang kafir.

Beliau berkata, umat Islam tanpa mengira kedudukan, pangkat, jawatan atau fahaman politik wajib mematuhi hukum Islam yang mengharamkan perbuatan mendoakan kemusnahan saudara seagamanya.

"Berdoa meminta Allah memusnahkan kehidupan dan masa depan orang lain tidak boleh, haram dan berdosa besar. Kalau kepada kafir harbi (tidak tunduk kepada pemerintahan kerajaan Islam) tidak mengapa.

"Sesama Islam tidak boleh berdoa seperti itu. Kita digalakkan mendoakan kesejahteraan orang lain, terutama saudara seagama. Orang berdoa supaya Allah memusnahkan kehidupan orang lain perlu bertaubat dan perlu memohon maaf dengan orang yang dimaksudkan. Kita tidak boleh putuskan silaturahim," katanya ketika dihubungi, semalam.

Selanjutnya..
Read Full 1 comments

" Episode 3 - Perjalanan Haji 2009 - Ke Mina..dengan berjalan kaki."

Ada yang berkhemah sendirian nih...alahmdulilah



Ramai orang kat masjid nih di Mina...duk berkhemah jugak..


Berebut rebut nak tuh ..Sadaqah..syukran



Cuba lak tunggu mintak tuh..tapi tak dapat lah..takda rezeki..hehehe


Read Full 0 comments

" Episode 2 - Perjalanan Haji 2009 - Ke Mina..dengan berjalan kaki."

Ramai jemaah nih di sepanjang jalan raya utama ke Mina (maktab 42)


Suasana yang amat menyeronokkan


Tengok kenderaan nih...masyaalah


Posing Manzlie.. jangan tak posing...heheheheh


Pemandangan dari atas jambatan..Masjid di Mina...

Read Full 0 comments

Episode 1 - Perjalanan Haji 2009 - Ke Mina..."

Oleh kerana hujan lebat di kota Makkah pada hari khamis lepas, aku terpaksa menaiki teksi hingga ke Aziziah road...yakni simpang ke Mina

Sampai di simpang masuk ke Mina , teksi tidak dibenarkan masuk ke jalan Utama di Mina...jadi aku kenalah berjalan untuk mencara Maktab" 42 yakni di hujung sekali..alhamdulilah

Ramai Jemaah duk lepak di Bahu jalan (tengah-tengah divider tuh)

Sempat jugak Manzlie nak posing..masyallah..

Berjalan kaki di atas jambatan sempat melihat beberapa khemah2 (maktab) di bawah nyer...tuh toilet di Mina..cantikkan...

Read Full 0 comments
Related Posts with Thumbnails

Hot Blog

 

© Black Newspaper Copyright by Pulakdah! | Template by Blogger Templates | Blog Trick at Blog-HowToTricks